Znak B-20
Znaki Drogowe B-20 - Znak STOP
Znak B-20 - Stop - I Generacja 800mm- (S) Średni
Znak B-20 - Stop - I Generacja 900mm- (D) Duży
Znak B-20 - Stop - II Generacja 1000mm- (W) Wielki
Znak B-20 - Stop - II Generacja 600mm- (M) Mały
Znak B-20 - Stop - II Generacja 800mm- (S) Średni
Znak B-20 - Stop - II Generacja 900mm- (D) Duży
Znak B-20 - Stop - Znak STOP I Generacja 600mm- (M) Mały
Znak drogowy zakazu B-20
Następny symbol to wyjątek – znak zakazu, który ma kształt ośmiokąta. Znany wszystkim biały napis „STOP” na czerwonym tle nakłada na kierowcę obowiązek zatrzymania pojazdu przed wjechaniem na skrzyżowanie bądź tory tramwajowe i kolejowe. Bywa także ustawiany dla kierujących tramwajem, gdy trasa tramwaju przecina się z drogą dla samochodów. Znak drogowy zakazu B-20 ma być umiejscowiony w miarę jak najbliżej skrzyżowania i według określających ustawianie go przepisów. Znaki drogowe typu „B” mają kształt okrągły, wykonane są z blachy ocynkowanej grubości 1,25 mm z podwójnie zagiętą krawędzią na obwodzie. Znaki o średnicach: 400 i 600 mm najczęściej wyklejane są folią I generacji natomiast znaki o średnicach: 800, 900 i 1000 mm wyklejane są najczęściej folią II generacji.
Występują w średnicach:
- 600mm - Mały (M) Stosowany na: drogach gminnych; jako drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych.
- 800mm - Średni (S) Stosowany na: łączeniach autostrad i dróg ekspresowych; jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich; drogach powiatowych z wyjątkiem drogowskazów tablicowych.
- 900mm - Duży (D) Stosowany na: drogach ekspresowych, umieszczane przy jezdniach głównych; drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym; na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60km/h.
- 1000mm - Wielki (W) Stosowany na: autostradach, umieszczane przy jezdniach głównych.
Na foliach:
- I generacja-pokryte folią z mikrokulkami. Stosowane do oznakowania dróg wiejskich oraz słabo oświetlonych.
- II generacja-pokryte folią komórkową. Stosowane w strefie pozamiejskiej, wiejskiej oraz słabo oświetlonych przedmieść.